,

Brief van Marije Janssen, organisator DIEP Festival

Geachte leden van de Eerste Kamer,marije

Momenteel ligt er een voorstel in de Eerste Kamer met het uitgangspunt om lesbische vrouwen net zo veel rechten te geven als heterokoppels als het gaat juridische rechten en plichten. Zoals veel procedures gaat het voor veel mensen niet snel genoeg, zij willen liever gister dan vandaag zien dat zij de echte moeder zijn van hun kind. Iets wat ze wel al voelen, maar voor de wet een heel ander verhaal is.
En niets is zo basaal als de liefde van een ouder voor zijn of haar kind. Waarvan je wil dat het in zekerheid leeft, ook als jou iets overkomt. Lesbische ouders hebben die zekerheid nog niet.

Ouderschap gaat niet om het geslacht van de ouder en in sommige gevallen ook niet of je dna overeenkomt. Het gaat om datgene wat je ervaart als je je kind vasthoudt, als je je kind voor het eerst naar school ziet gaan, fouten ziet maken en jij het opvangt en dat wat je voelt als je kind zelf thuiskomt met de mededeling dat hij of zij zelf een kindje krijgt. Verre toekomstbeelden wellicht, maar om die toekomst zo soepel mogelijk te laten verlopen vraag ik u om het wetsvoorstel aan te nemen. Niet morgen, maar vandaag.

Laat zien dat Nederland het vrijdenkende, progressieve land is waar zij zich op voor laat staan als het gaat om seksuele diversiteit in de maatschappij. Als wij de eerste konden zijn met de invoering van het homohuwelijk waarom laat u mensen dan zo lang wachten bij die voor velen belangrijke volgende stap in een liefdevolle relatie: het krijgen van kinderen en het opbouwen van een gezin?

Ik zie uit naar een snelle, positieve afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Marije Janssen

Zelf een brief insturen? Dat kan hier!

0 antwoorden

Meepraten?