Onderzoek hulpverlening christelijke LHBT’s

Ben je homo, lesbisch, biseksueel of transgender en heb je een kerkelijke achtergrond? Doe mee aan het onderzoek: ‘Hulpverlening aan christelijke LHBT’s’! Het onderzoek wordt uitgevoerd namens de LCC Plus Projecten in samenwerking met MOVISIE. Graag gaat LCC Plus Projecten met je in gesprek en horen we jouw persoonlijke verhaal.

We zijn op zoek naar mensen uit verschillende kerkelijke denominaties. Van katholiek tot gereformeerd, van evangelisch tot protestants, met de volgende kenmerken:

– Er is/was in zekere mate een spanningsveld tussen je seksuele oriëntatie/genderidentiteit en je kerkelijk/religieuze achtergrond. Dit kan zichtbaar zijn (geweest) binnen de context van je gezinssituatie, binnen de kerk, of misschien uit/uitte het spanningsveld zich wel in jezelf.

– Wellicht heb je omwille van dit spanningsveld op enig moment in je leven contact gezocht met een hulpverlener of pastoraal werker? Dit is een pre voor ons onderzoek.

– Ieder persoonlijk standpunt, iedere ervaring en iedere levenswijze is welkom.

– Je bent minimaal 21 jaar oud. Er is geen maximale leeftijd.

– Je hebt een kerkelijke achtergrond, maar hoeft niet meer kerkelijk en/of gelovig te zijn.

Wil je jouw verhaal delen ten behoeve van dit onderzoek? Meld je dan vóór 27 februari bij ons aan! Ons interview met jou zal opgenomen worden in een publicatie bedoeld voor professionele hulpverleners en (ex) christelijke/kerkelijke homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders. Er wordt vertrouwelijk met de informatie omgegaan. Anonieme vermelding in de publicatie is mogelijk. Op basis van de aanmeldingen maken wij een selectie op basis van diversiteit. Ben je één van deze mensen, dan word je geïnterviewd. Het interview zal ongeveer drie kwartier duren. Als dank voor je medewerking krijg je een cadeaubon.

Je kunt tot 27 februari contact opnemen met de onderzoeker, Joost de Wolf, via jdewolf@lccprojecten.nl.

De LCC Plus Projecten worden uitgevoerd door LKP, CHJC, ContrariO, Holyfemales.nl en Netwerk Mirre. Op korte termijn verschijnt er meer informatie over deze projecten op www.lccprojecten.nl