Jaarplan Stichting OndersteBoven 2021

Het jaar 2021 heeft (Corona, ijs en weder dienende) 2 events op de planning staan

1. Tijdens Pride Amsterdam de tweede editie van 5 uitzendingen Power Vrouwen Hour
  2. Polderheuvel Pride. De stichting initieert, als de maatregelen rond Covid19 het toelaten, gesteund door stadsdeel Nieuw West tijdens de 25e editie van Pride Amsterdam op maandag 2 en dinsdag 3 augustus 2021 voor het eerst een kleinschalig, multicultureel pridefestival (tot circa 500 personen) in de open lucht en wel van, voor en met Amsterdam Nieuw West. Beoogde doelgroep:
    1. LBTQI+ vrouwen
    2. Direct omwonenden, gebruikers van de Tuinen van West (Geuzenveld, Osdorp)
    3. Overige HBTQI+ en andere liefhebbers uit Amsterdam en omstreken

Het jaar 2020 had 2 events op de planning staan.

1. Voor eind mei een Meeting Generations op een locatie onder de Grote Rivieren. Deze editie heeft online plaatsgevonden.
  2. Polderheuvel Pride. Een nieuw festival dat vanwege Covid19 helaas geen doorgang kon vinden.

Het jaar 2019 gebruikten we om Stichting OndersteBoven en haar werk een goede impuls te geven.

1. Ondersteuning van het bi-culturele project Regenbooghuis Amsterdam
  2. LBTQI en veiligheid. Voortzetten gemeentelijke lobby (driehoeksoverleg) en samenwerking met relevante partijen voortzetten / aanknopen
  3. Meerjarenplan/visie/strategie die in december 2018 is verkend met achterban verder uitwerken.
  4. Meeting Generations 2 maal uitvoeren. 1 maal tijdens Pride Amsterdam en 1 maal in de periode najaar 2018 tot april 2020.

Het jaar 2018 gebruikten we om lopende projecten af te ronden en een aantal zaken rondom LBTQI en veiligheid opnieuw op te pakken.

1. Uitvoering van het project Roze Mantelzorg door Irene (presentatie onderzoek naar LHBTI en mantelzorg)
  2. Financiën jaren 2016 en ’17 in kaart brengen, 2018 begroten.
  3. Site updaten en Anbi- en AVG-proof maken
  4. Nieuw bestuur registreren, brainstormen welke taken welk bestuurslid (naast rol in het bestuur) op zich wil nemen
  5. LBTQI en veiligheid. Voortzetten gemeentelijke lobby (driehoeksoverleg) en samenwerking met relevante partijen voortzetten / aanknopen
  6. Meerjarenplan/visie/strategie uitwerken samen met de mensen voor wie we aan de slag gaan. Vragen die langs zullen komen: Kloppen de doelstellingen nog, hoe intersectioneel willen we zijn, hoe ‘groot’ willen we zijn in aantallen vrijwilligers / ambities / reikwijdte.
  7. In oktober, rond Internationale Coming Out-dag de presentatie van de korte documentaire “Stichting OndersteBoven, de eerste 10 jaar” (werktitel)