, ,

Workshop ‘Discover your Feminist Slut within!’ op woensdag 31 juli 2013

slut

De woorden ‘feminist’ en ‘slet’ lijken twee begrippen die moeilijk met elkaar te verenigen zijn.  Toch duiken wij onder in de wereld van het feministische slettendom, een stroming die in steden zoals Berlijn en San Franscisco in opkomst is. Feministisch slettendom gaat over wat je wil, niet over voldoen aan vooropgestelde regels over wat je als lesBische/queer vrouw zou moeten doen of hoe je zou moeten zijn.

In deze workshop laten wij alle stereotypen, clichés en vooroordelen achter ons. We leren met open blik naar seksualiteit te kijken, voorbij tegengestelde categorieën als ‘goed- slecht’, ‘huwelijk- slettendom’,  ‘normaal – abnormaal’ en ‘liefde – seks’. We proberen samen kritisch te kijken naar de norm van een levenslange monogame (heteroseksuele) huwelijk als ultieme doel voor iedereen.

In plaats daarvan claimen we het recht om onze eigen seksuele waarden te bepalen. We zien seksualiteit als een positieve component van het persoonlijk en maatschappelijk leven. Keuzevrijheid en trots winnen het van schaamte en oordelen.

De workshop is een samenwerking tussen Platform Status Quo en Stichting OndersteBoven

SPECS
Woensdag 31 juli 2013, 19:30 – 22:00
Kosten €15,- inclusief wijn en snacks