Donderdag 25 juli 15-18.00 opening van De Regenboog in Nieuw-West, een foto-expo van Monique Koeleman uit de Kolenkitbuurt bij het Boothuis. Te zien t/m 4 augustus. Met dragtivistische acts van Mannish Pixel en Phallic Patrick van theHouse of Extinction tussen 16 en 17.00.

Vrijdag 26 juli 16.00 en verder De Trotse Lesbootjes op de Sloterplas. Een ludieke minibootjesparade (5 waterfietsen en 5 kano’s) die een knipoog zijn naar de strijd voor de zichtbaarheid van vrouwen in de Botenparade. Rond 17.00 passeren we het podium van Pink Nieuw-West aan de Sloterplasboulevard. Met dank aan Watersportcentrum Sloterplas
Wil je mee? stuur een mailtje naar info@stichtingondersteboven.nl

Op zaterdag 27 juli  spreekt OndersteBoven-voorzitter Irene Hemelaar om 12.00 bij de Pride March op het Amstelveld.  Het zal gaan over de betekenis van 15 jaar Women&Pride, dus de rol van vrouwen en daarmee het belang van LesBische zichtbaarheid in de geschiedenis van queer activisme. We lopen samen met een groep queers uit het AZC in Nieuw-West.

Op zondag 28 juli zwaaien we als eerste om 10.00 de Dykes on bikes uit vanaf het Boothuis. Met vanaf 09.00 een ontbijtje voor de liefhebbers…
Daarna wandelen we vanaf 10.30 een queer rondje Sloterplas met “a fabulous stroll in the park“.

Op 31 juli om 14.00 treedt Duo Wilde Orchidee ’s middags op in het Leo Polakhuis (besloten) en om 19.30 organiseren we de Queer Meeting Generations Pubquiz bij Buiten, het onlangs heropende strandpaviljoen aan de Sloterplas.

Op 1 augustus 19.30 staat het Van Eesterengesprek VEG x Pride in het teken van queer spaces specifiek voor vrouwen. Na afloop is er een borreltje en kan er worden gedanst op Italo Disco door DJ Maxime Duvall uit Geuzenveld.

Ook zijn vanaf nu de eerste vier afleveringen van onze livecast QueerXpress online te bekijken. Dit is een samenwerking van OndersteBoven met New Metropolis Nieuw-West. Mireille de Ridder voert een gesprek over allerhande queer onderwerpen.
Aflevering 1 en aflevering 2 zijn met de partners van de alliantie Queer 365 en gaat over deze nieuwe samenwerking en waarom alliantievorming nodig is en wat het oplevert. Met in aflevering 1 Aynouk Tan, Simomo Bouj, Jan Hoek, Irene Hemelaar, Robbert Overmeer en in aflevering 2 Eward Koning, Sherryl Netteb, Gebi Seedorf en Gijs Stork.
Aflevering 3 en 4 zijn opgenomen in het kader van Pride aan de Plas:
Aflevering 3 gaat over 15 jaar Women & Pride  met Stan Steenkamp-Faaij, Puck Overhaart, Marije Cornelissen en Dinah Bons
Aflevering 4 heeft als thema Eenheid in Verscheidenheid, solidair tegen extremisme.  Met  Eric van der BurgOsama IdriesAstrid Oosenbrug en Josee Rothuizen.

We danken Pride Amsterdam en de gemeente Amsterdam via de Alliantie Queer365.

We zijn verguld met de subsidie van 4000 euro uit het Empowerment Fonds van Pride Amsterdam. Dat stelt ons in staat om rond de Sloterplas in Amsterdam Nieuw West op liefst 10 locaties een Pride activiteit te initiëren dan wel organiseren.

Bedankt 🤩

65 donateurs,

7 pakkettenmakers,

Bakkerij Scratch uit Zwanenburg

Pride Amsterdam: Lucien Spee Castillo Ruiz,

Sofitel Legend The Grand Amsterdam:  Kees Hogetoorn en

al onze vrijwilligers 😍.

Jullie inzet en gulheid maakten de 4e Queer Kerstpakkettenactie weer tot een daverend succes!