StOB is initiatiefneemster voor LesBian Pride

Flyer LesBian Pride

Terwijl Stichting OndersteBoven in samenwerking met Stichting ProGay begin dit jaar het initiatief had genomen om een vrouwenprogramma in kaart te brengen en te stimuleren voor de Amsterdamse GayPride, bedachten twee vrouwen die actief waren geweest bij de Gay Games in 1998, Inga Mielitz en Agnita Vriend precies hetzelfde.

Gemma Rameckers, werkzaam bij IHLIA, kende alledrie de vrouwen(organisaties) en hun ideeën en bracht Irene Hemelaar van StOB in maart dit jaar in contact met Agnita en Inga.

De drie dames hebben de handen ineen geslagen en hebben zo’n 30 vrouwen uitgenodigd om enerzijds eigen initiatieven te ontplooien, maar ook om nieuwe samenwerkingsverbanden mogelijk te maken.

De creatieve en constructieve respons oversteeg alle verwachtingen. Het resultaat wordt een heuse LesBian Pride waar vele vrouwen(organisaties) een bijdrage aan leveren en waar heel vele vrouwen van zullen gaan genieten!

Wil je nu al weten wat ons te wachten staat? Check: http://lesbianpride.hyves.nl